Według ostatnich doniesień Samsung zwiększył udział na rynku smartfonów w Chinach z 1% na początku 2019 roku do 3,6% w marcu.
Głównym czynnikiem zwiększenia udziału w rynku była premiera Samsungów z serii Galaxy S10, która miała miejsce w lutym tego roku. W ciągu miesiąca sprzedaż trójki z serii S10 wyprzedziła sprzedaż Galaxy S9. Krążą plotki, że liczba sprzedanych Galaxy S10 i S10+ w ciągu pierwszych dwóch godzin przedsprzedaży była dwukrotnie wyższa niż wcześniej Galaxy S9 i S9+ w całym, pierwszym dniu.
Na rynkach w USA i Wielkiej Brytanii Samsung również odnotował wzrosty. Nowe smartfony z serii S są najmocniejsze i najpopularniejsze oraz mają najwyższą cenę w porównaniu do starszych modeli z serii S. Prognozuje się, że Galaxy S10e, S10 i S10 Plus osiągną sprzedaż ok. 45 milionów sztuk do końca 2019 roku. Widać duże pole do popisu dla sklepów internetowych specjalizujących się w sprzedaży etui do Galaxy S10.
Udział Samsunga na rynku chińskim rośnie. Przyczynia się do tego zmiana taktyki w starciu z konkurencją. Samsung intensywnie pracuje nad funkcjami obejmującymi różne języki. To może się spotkać z pozytywnym odbiorem tych smartfonów przez chińskich klientów.