• Język: Polski Polski
  • Waluta: PLN
  • Kraj dostawy: Polska
  • zmień

Język:

Waluta:

Kraj dostawy:

Dodano produkt do koszyka

« Kontynuuj zakupy Przejdź do koszyka »

Przedsiębiorco, weź telefon na kartę!

Telefon komórkowy jest niezbędny w każdej firmie, niezależnie od jej profilu działalności czy wielkości. Jeszcze kilka lat temu większość przedsiębiorców decydowała się na kupno telefonów firmowych w oparciu o abonament. Jednak teraz wśród polskich firm wzrasta popularność urządzeń na kartę typu pre-paid.

Wszyscy operatorzy sieci GSM kuszą swoimi ofertami dla klientów biznesowych. Te propozycje dają przedsiębiorcom możliwość wyboru naprawdę dobrych telefonów, np.: Samsunga Galaxy A50 w stylowej obudowie. Firmy mają dostęp do nowinek w wyjątkowo atrakcyjnych cenach oraz do niskich stawek abonamentu, o których indywidualny odbiorca może tylko pomarzyć. Biorąc pod uwagę powyższe utrzymanie telefonu stanowi niewielki procent budżetu firmy. Więc dlaczego przedsiębiorcy coraz częściej wybierają telefon na kartę?

Do niedawna telefon na kartę wydawał się być rozwiązaniem dla młodych ludzi bez stałego źródła dochodu. Teraz staje się coraz bardziej popularny wśród przedsiębiorców. Na początek warto zastanowić się, jak wygląda kwestia rozliczenia wydatków na doładowania w ogólnych kosztach firmy.

Artykuł 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych stanowi, że jeżeli telefon komórkowy użytkowany jest w firmie do prowadzenia działalności gospodarczej, to wszelkie wydatki związane zarówno z jego zakupem, jak i użytkowaniem można zaliczyć jako koszt uzyskania przychodu. Tak więc, nie ma tu znaczenia czy jest to telefon na kartę czy na abonament.

W rozwiązaniach abonamentowych potwierdzenie comiesięcznych wydatków na użytkowanie telefonu jest proste ( wystarczy przedstawić fiskusowi faktury od operatora). Natomiast jak to wygląda w przypadku systemów pre-paid?

Najprościej jest udokumentować zakup tego rodzaju usług z odpowiednim opisem - ze wskazaniem kiedy konkretny numer telefonu został doładowany. Przy wyborze operatora warto się dowiedzieć czy oferuje on możliwość przedstawienia billingów. To na wypadek ewentualnego sporu z organami podatkowymi.

Firmowe telefony na kartę mogą się okazać znacznie lepszym rozwiązaniem niż abonamentowe. Oferty na rynku zmieniają się cały czas. W każdej chwili można skorzystać z lepszej i tańszej oferty. Nie jesteśmy związani żądną umową i zmiana operatora zależy jedynie od warunków nowej, atrakcyjniejszej oferty. Takie działania w przypadku umów abonamentowych są po prostu niemożliwe. Zmiana lub zerwanie umowy wiąże się z wysokimi karami umownymi lub koniecznością dalszego pokrywania przewidzianych w niej kosztów użytkowania telefonu.

Biorąc pod uwagę koszty telefon w systemie pre-paid jest ciekawym rozwiązaniem. Korzystanie z telefonu na kartę jest równie wygodne co comiesięczne opłacanie abonamentu.

Data publikacji: 17.06.2019 12:54:00

Nasze marki

X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.