Kantar Millward Brown zadał pytanie młodym Europejczykom: Jakie są Wasze preferencje związane z używaniem smartfonów? Wyniki pokazały, że używanie dzisiejszych smartfonów znacznie się różni od tego sprzed lat ale sporo funkcji telefonów jest nadal aktualnych.
Badanie konsumenckie zostało przeprowadzone wśród 1800 użytkowników smartfonów w wieku 15-38 lat w sześciu krajach Europy. Wnioski były następujące: obok fotografowania (87 proc.) i korzystania z mediów społecznościowch (78 proc.), najczęściej wykonywanymi czynnościami było również przeszukiwanie internetu (80 proc.) i czytanie e-maili (83 proc.).
Z badań można wyciągnąć wnioski, że tak jak dawniej komunikacja w dużym stopniu oparta była na popularnych komunikatorach, takich jak GaduGadu i Tlen tak teraz przeniosła się na smartfony takie jak na przykład Samsung Galaxy A50 i niezliczoną ilość dostępnych programów, choćby WhatsApp, przez który w łatwy sposób można rozmawiać z przyjaciółmi z dalekiej Azji prowadząc grupowe rozmowy.
Duże znaczenie w preferencjach związanych z używaniem telefonów komórkowych mają płeć i wiek. W przeciwieństwie do mężczyzn paniom najczęściej telefony służą do fotografowania, wysyłania wiadomości tekstowych i korzystania z mediów społecznościowych.
Najmłodsza grupa respondentów (wiek 15 - 24) deklarowała, że najczęściej używa smartfonów do grania i komunikowania się przez media społecznościowe. Starsi użytkownicy w wieku 25-38 traktują swój smartfon jako narzędzie pracy i "tradycyjnej" komunikacji (sprawdzanie poczty elektronicznej, rozmowy, SMS-y i MMS-y).
Podsumowaniem badania niech będzie stwierdzenie, że młodzi ludzie potrzebują niezawodnych urządzeń oferujących im pełen wachlarz możliwości komunikowania się ze światem.